TEMAT: Proszę o pomoc

Proszę o pomoc 17 Lut 2019 18:04 #643367

  • Kokosanek
  • Kokosanek's Avatar
  • Offline
  • Fresh Boarder
  • Posty: 2
  • Otrzymane dziękuję: 1
Dzień dobry,
Mam wspólną działkę z teściem, który na jesieni przycina drzewa iglaste i te gałązki rzuca pod drzewa, tak samo robi z opadłymi liśćmi np. brzozy. Twierdzi, że to jest nawóz. Rozumiem, że można w ten sposób chronić korzenie i roślinki zimą ale na wiosnę ja to grabię i wyrzucam na kompostownik, bo moim zdaniem to gnije i nie jest żadnym nawozem. Czy teść ma rację? Proszę się nie śmiać, ja zupełnie nie znam się na ogrodnictwie a toczę z nim cichą wojnę od jakiegoś czasu.
Dziękuję za odpowiedzi, Ania.


Zielone okna z estimeble.pl

Proszę o pomoc 17 Lut 2019 19:51 #643401

  • JaNina
  • JaNina's Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 7741
  • Otrzymane dziękuję: 51108
To jest nawóz. Ważne tylko, żeby to, co zostało zrzucone na ziemię nie miało zbyt grubej warstwy. Jeżeli ta warstwa będzie miała dostęp powietrza, to nie ma lepszego nawozu. Tak to wymyśliła Natura. Warunek jest jeden. Brak porażenia jakimiś chorobami. :)
Janina
Jestem Ślązaczką i jestem z tego bardzo dumna

Między kuchnią a ogrodem
Za tę wiadomość podziękował(a): Kokosanek

Proszę o pomoc 17 Lut 2019 20:27 #643415

  • Kokosanek
  • Kokosanek's Avatar
  • Offline
  • Fresh Boarder
  • Posty: 2
  • Otrzymane dziękuję: 1
Rozumiem, dziękuję!
Za tę wiadomość podziękował(a): JaNina

Proszę o pomoc 17 Lut 2019 21:21 #643436

  • Hiacynta
  • Hiacynta's Avatar
  • Online
  • Administrator
  • gg 9117859
  • Posty: 14123
  • Otrzymane dziękuję: 10439
To, co robi teść to mulczowanie, a Ty robiłeś kompostowanie :) Ja na starość też wolę mulczować, bo potem nie trzeba wiaderek z kompostem roznosić i schylać się do wyrywania chwastów :)
Za tę wiadomość podziękował(a): Armasza, Kokosanek

Proszę o pomoc 19 Lut 2019 17:09 #643685

  • Natali
  • Natali's Avatar
  • Offline
  • Fresh Boarder
  • Posty: 16
  • Otrzymane dziękuję: 4