TEMAT: Co to za roślina?

Co to za roślina? 28 Mar 2013 20:25 #139173

  • Yanick
  • Yanick's Avatar
  • Offline
  • Fresh Boarder
  • Posty: 7
Witam wszystkich,
kilka miesięcy temu kupiłem roślinę, ma twarde liście, które zrzuca u dołu i wypuszcza nowe u góry w ten sposób rosnąc. Nie znam się na ogrodnictwie więc proszę o wyrozumiałość:) co to za roślina i czy ktoś mógłby mi coś na jej temat ogólnie poradzić? ps. jak do tej pory rośnie i wydaje się bardzo zdrowa

DSC_0034.jpg



DSC_0036.jpg
Ostatnio zmieniany: 28 Mar 2013 20:26 przez Yanick.


Zielone okna z estimeble.pl

Co to za roślina? 28 Mar 2013 21:21 #139192

  • Gabriel
  • Gabriel's Avatar
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Posty: 1485
  • Otrzymane dziękuję: 3118
To jest eonium drzewiaste. Eonium jest sukulentem, potrzebuje dużo światła, a latem może rosnąć na dworze. Jeżeli chcesz żeby się rozkrzewiło, obetnij je mniej więcej w połowie. Z pozostawionej części łodygi wyrosną boczne rozetki, natomiast odciętą część możesz posadzić do doniczki i ukorzenić.
Za tę wiadomość podziękował(a): Hiacynta, Yanick

Co to za roślina? 28 Mar 2013 21:59 #139201

  • Hiacynta
  • Hiacynta's Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • gg 9117859
  • Posty: 14123
  • Otrzymane dziękuję: 10442
Z liści roślina ta przypomina mi Aeonium urbicum, ale pień chyba trochę zbyt wysoki, jak na tę roślinę.
Jednym słowem pewna nie jestem.
Z całą pewnością mogę powiedzieć, że to jakaś roślina, która jest sukolentem - gdyz ma twarde, jak piszesz liście, a na zdjęciu widać, że są lekko mięsiste. Stąd wniosek, mało wody, dużo światła, ziemia i nawozy do kaktusów, zimą mniej podlewać, jeśli można to trzymać w niższej temperaturze.
Za tę wiadomość podziękował(a): Yanick

Co to za roślina? 28 Mar 2013 22:32 #139231

  • Yanick
  • Yanick's Avatar
  • Offline
  • Fresh Boarder
  • Posty: 7