TEMAT: Bukszpan w domu?

Bukszpan w domu? 10 Sty 2016 16:58 #423601

Witam, mam pytanie odnośnie bukszpanów.
Chciałabym posadzić je sobie w pokoju na parapecie a że mam bardzo długi parapet to kupiłam 4 donice (dwie 70 cm i dwie 80 cm). Teraz nie wiem co dalej, zamówić sadzonki z allegro? Czy się nie opłaca? Nie znam się na roślinach. Nie wiem czy złotówka za sztukę sadzonki to dużo czy nie i ile w ogóle będę musiała tych sadzonek kupić żeby wyglądało to od razu jak żywopłot? Chciałabym żeby były wysokie na około pół metra (coś w rodzaju większej prywatności bo taki żywopłot na parapecie zasłoni widok wścibskim ludziom na ulicy - a ja właśnie mam okno od strony drogi). W jakiej ziemi to posadzić? Ile razy podlewać żeby mi nie uschło, chociaż ja w sumie mam tendencję do przelewania roślin. Jak rozpoznać że roślina potrzebuje wody albo że ma jej za dużo? Czy trzeba nawozić takie bukszpany? Ile trzeba czekać zanim urosną? (czy szybko osiągną mi wysokość około pół metra jeśli kupię sadzonki wysokości 15 cm?) Czy są wrażliwe na przeciągi? (ja bardzo lubię mieć okna otwarte - zwłaszcza w upał). Jeśli będę wietrzyć zimą powiedzmy z pół godziny to czy mi nie zmarzną? Czy nie spalą się od słońca jak będą stały na parapecie od strony południowej gdzie zawsze świeci słońce, zwłaszcza w lato? Jak to się przycina (nie chcę efektu kuli tylko raczej równe kąty)? I jak często? A jeśli nie bukszpany to jakie inne rośliny w tym stylu proponujecie? Jakieś łatwe w obsłudze i nie zbyt wymagające ;) Zależy mi na efekcie żywopłotu czy coś w tym rodzaju. Chodzi głownie o zasłonięcie okna.
Z góry dziękuję za odpowiedzi :)
Ostatnio zmieniany: 10 Sty 2016 17:03 przez green.tea.


Zielone okna z estimeble.pl

Bukszpan w domu? 10 Sty 2016 18:08 #423652

  • Gabriel
  • Gabriel's Avatar
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Posty: 1485
  • Otrzymane dziękuję: 3118
Bukszpan w donicy może rosnąć, ale na dworze, nie wiem czy będzie chciał rosnąć w domu.