TEMAT: Narzędzia do pielęgnacji skalniaka

Narzędzia do pielęgnacji skalniaka 10 Mar 2015 21:11 #347637

  • qusiu
  • qusiu's Avatar
  • Offline
  • Fresh Boarder
  • Posty: 2
Witam,
Przepraszam jeśli umieściłem wątek w złym dziale ale proszę o wyrozumiałość, jest to mój pierwszy wątek. Przejdę od razu do sedna. Jestem studentem wzornictwa przemysłowego na ASP w Krakowie i mam za zadanie zaprojektować wraz ze znajomymi zestaw (3 narzędzia) do pielęgnacji skalniaków, chodzi głównie o ergonomię uchwytu. Potrzebuję, pozyskać informację jakich narzędzi używa się do tego typu prac (zdjęcia narzędzi mile widziane :)) Co wam przeszkadza w używaniu tego czy innego narzędzia, co byście ulepszyli, zmienili, a może macie jakieś narzędzia wykonane własnoręcznie? Wszystkie informacje są dla nas na wagę złota :)
Nasza wstępna propozycja zestawu to:
nożyk (uniwersalny do cięcia roślin/materiałów np włóknina itp/usuwania chwastów itd)
mała łopatka (do przesadzania/przekopywania/przyklepywania ziemi i innych)
szczotka (do oczyszczania kamieni z mchu i nalotu/odmiatania nieczystości - liści)

Bardzo proszę o pomoc :)


Zielone okna z estimeble.pl

Narzędzia do pielęgnacji skalniaka 11 Mar 2015 19:03 #347940

  • Hiacynta
  • Hiacynta's Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • gg 9117859
  • Posty: 14123
  • Otrzymane dziękuję: 10442
Proponowałabym narzędzia typu - dwa w jednym :)
Np. z jednej strony grabki, a po drugiej stronie grabek (na ich grzbiecie) motyczka, albo ząbki do wzruszania ziemi :)
Takie podwójne narzędzie powstało mi też przez przypadek, z jednej strony grabi wyłamały się zęby i okazało się, że jest to idealne zakończenie do robienia rowków do nasion. A po obróceniu o 90 stopni, nadal są grabie i wysiane nasiona można przykryć ziemią :happy:

Przy rączce ważny jest uchwyt, żeby można było powiesić na jakimś haczyku :)

Czy nożyk i miotełka się przydają? Trudno powiedzieć, do włókniny mam solidne nożyce krawieckie, do cięcia sekator, chwasty usuwam ręcznie :)