TEMAT: Rabata po d oknem - pomocy

Rabata po d oknem - pomocy 03 Lip 2015 13:04 #385231

  • miotlica
  • miotlica's Avatar
  • Offline
  • Fresh Boarder
  • Posty: 2
Witajcie,

Przyznaję od razu, że ogrodnictwo nie jest moją pasją i w ogóle nie znam się na uprawie roślin. Mam jednak niedużą rabatę pod oknem, którą chcę zagospodarować i potrzebuje pomocy. Rabata ma kształt takiego jakby trójkąta prostokątnego, dłuższy bok ma ok 380cm, krótszy 190, a trzeci to taki łuk. Chciałabym zasadzić jakieś krzewy/iglaki czy nie wiem jak to się nazywa - w każdym razie raczej nie kwiatki. Najważniejsze, żeby te rośliny były jak najprostsze w obsłudze i ładnie wyglądały, ale nie przysłoniły okna. Pomożecie?
Załączniki:


Zielone okna z estimeble.pl

Rabata po d oknem - pomocy 03 Lip 2015 13:46 #385239

  • Hiacynta
  • Hiacynta's Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • gg 9117859
  • Posty: 14123
  • Otrzymane dziękuję: 10439
Zajrzyj do działu z drzewami i krzewami, jest sporo wolno rosnących berberysów:
forumogrodniczeoaza.pl/index.php/forum/4...-berberis-thunbergii

Posadzisz 3-5 różnokolorowych krzaczków, przestrzeń między nimi wysypiesz korą. Będzie przyjemnie dla oka i niemal bezobsługowo :)

Rabata po d oknem - pomocy 03 Lip 2015 14:02 #385245

  • miotlica
  • miotlica's Avatar
  • Offline
  • Fresh Boarder
  • Posty: 2
Dziękuję. Berberys - przeczytałam szybko, że daje radę na silnym słońcu i nic nie trzeba z nim robić przed zimą - o takie coś mi chodzi :) Ok, berberysy mogłyby być. Mnie podoba się taka mała kulista sosna - może by ładnie razem wyglądały. Po
lewej mogłoby być coś odrobinę wyższego tylko nie wiem co, a z przodu coś niskiego. Czy ktoś ma jeszcze jakieś pomysły?

Rabata po d oknem - pomocy 03 Lip 2015 14:30 #385250

  • Zielona Ania
  • Zielona Ania's Avatar
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Posty: 1272
  • Otrzymane dziękuję: 1299