TEMAT: Rozmnażanie ciętych kwiatów

Rozmnażanie ciętych kwiatów 27 Lut 2018 20:45 #592235

  • Michał
  • Michał's Avatar
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Posty: 4161
  • Otrzymane dziękuję: 2428
Chciałbym się was zapytać, w jaki sposób rozmnożyć kwiaty cięte np.: róże lub goździki. Jest to możliwe, czy lepiej sobie odpuścić :think:
Może macie doświadczenie w tym temacie i moglibyście napisać coś na ten temat?


Zielone okna z estimeble.pl

Rozmnażanie ciętych kwiatów 27 Lut 2018 20:52 #592237

  • Ika2008
  • Ika2008's Avatar
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Posty: 399
  • Otrzymane dziękuję: 979
Nie mam doświadczenia w tym zakresie ale moja sąsiadka z powodzeniem ukorzenia róże. Tnie "patyki" długości ok. 25 cm, wtyka w ziemię i przykrywa plastikowymi butelkami. Nie wiem jaki procent faktycznie się ukorzenia ale jestem szczęśliwą posiadaczką 2 pięknie już kwitnących róż, które dostałam od niej w postaci sadzonek.
Pozdrawiam, Marta.
Za tę wiadomość podziękował(a): Michał

Rozmnażanie ciętych kwiatów 27 Lut 2018 20:56 #592238

  • Michał
  • Michał's Avatar
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Posty: 4161
  • Otrzymane dziękuję: 2428
Czyli jednak jest szansa na powodzenie tego typu rozmnażania :think:

Rozmnażanie ciętych kwiatów 27 Lut 2018 23:23 #592263

  • Emalia112
  • Emalia112's Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 9769
  • Otrzymane dziękuję: 14471
Michał zadałeś nie precyzyjne pytanie. Tutaj w tym wątku Mirek dosyć dokładnie wyjaśnia jak ukorzenić róże. forumogrodniczeoaza.pl/index.php/forum/3...zanie-roz-amatorskie.
Co do goździków to ukorzeniałam ich dosyć sporo, rożnych gatunków jednak nie licz że kupisz w Biedronce czy w kwiaciarni bukiet i zrobisz z nich sadzonki. Roślina by się ukorzenić musi mieć stożek wzrostu (uśpiony) Łodyga z kwiatem goździka nie ma takiego. Rozwój tego fragmentu rośliny został zakończony kwiatem, natomiast rozetki które goździk wytwarza jak najbardziej ukorzenią się i to łatwo.