TEMAT: Chmiel

Chmiel 28 Wrz 2017 23:11 #566871

  • Bard
  • Bard's Avatar
  • Offline
  • Fresh Boarder
  • Posty: 2
Witam,
Jestem początkującym ogrodnikiem i chciałbym "rozmnożyć" chmiel który ostatnio znalazłem moje drugie pytanie to co zrobić aby przetrwał zimę


Zielone okna z estimeble.pl

Chmiel 28 Wrz 2017 23:15 #566874

  • Hiacynta
  • Hiacynta's Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • gg 9117859
  • Posty: 14123
  • Otrzymane dziękuję: 10442
Po pierwsze, chmiel jest pnączem, a nie rośliną cebulową. Po drugie jest też uciążliwym chwastem, trudno go wytępić. Jeśli jednak postanowiłeś posadzić go u siebie, to wykop kawałek łodygi z jak największym kawałkiem korzenia i posadź. Można też wysiać nasiona zebrane na chmielowych szyszkach :) Ale pamiętaj, sadzisz na własną odpowiedzialność, sąsiedzi na pewno wdzięczni nie będą, jak gadzina do nich przelezie.
Za tę wiadomość podziękował(a): Dino_saur, Bard

Chmiel 29 Wrz 2017 07:42 #566894

  • Bard
  • Bard's Avatar
  • Offline
  • Fresh Boarder
  • Posty: 2
Dziękuję za odpowiedź
A te nasiona z szyszek to jak się robi ? :supr3: :dazed: :unsure:
I czy powinienem zebrać szyszki teraz bo zaczyna się robić zimno

Chmiel 29 Wrz 2017 08:19 #566897

  • Mila
  • Mila's Avatar
  • Offline
  • Senior Boarder
  • Posty: 73
  • Otrzymane dziękuję: 66
Dobrze radzę: odpuść sobie chmiel :jeez: 30 lat temu też mi się spodobał, posadziłam kawałeczek kłącza i
walczę z nim od jakichś 25 lat. Wszędzie się rozsiał, kłącza robią się grube jak udo i twarde, że siekierą nie mogłam przerąbać. Wyrywanie nawet jednorocznych siewek nic nie daje, bo wystarczy, że zostanie kawałek korzenia i za rok ma kilkumetrowe pędy, jeśli nie zauważy się, że rośnie gdzieś pod krzewami.
Za tę wiadomość podziękował(a): Dino_saur

Chmiel 29 Wrz 2017 09:05 #566903

  • Emalia112
  • Emalia112's Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 9769
  • Otrzymane dziękuję: 14471