TEMAT: Skrzynia na ogórki, czy jest możliwość, ze coś wyrośnie

Skrzynia na ogórki, czy jest możliwość, ze coś wyrośnie 19 Maj 2022 09:51 #803330

  • zack92
  • zack92's Avatar
  • Offline
  • Fresh Boarder
  • Posty: 15
  • Otrzymane dziękuję: 16
Witam, chciałbym spróbować wysiać pierwszy raz ogórki do gruntu.
Jestem totalnym amatorem, ale z nudy postanowiłem coś podziałać.
Dzisiaj zrobiłem sobie szkrzyneczke około 120x50x30 około bez dna z desek, ktore miałem pod ręka.
Planowałem spulchnić glebę na której będzie stała na działeczce (następnie mógłbym podsypać nawozem, mam nawóz w formie granulatu do papryk, pomidorów i ogórków), rozsypać porządna garść, a sama skrzynie wypełnić ziemią do warzyw.
Chciałbym zapytać czy np w takiej skrzyneczce istnieje możliwość, żeby jakos maksymalnie wykorzystać przestrzeń?
Ogórki planuje prowadzić na sznurku (o ile coś wyrosnie :happy: Czytałem, ze potrzebna minimalna przestrzeń to 15x80, może w tej szerokości 50cm dałoby się coś pokombinować, żeby np dwa rzędy posiać? Załóżmy po 10 cm od ścianki i wtedy miałyby 30 luzu między sobą?
No i czy w ogóle moja wizja ma sens, zeby chociaż kilka ogórków na słoik zgarnąć? :P

3014DFC8-25E9-4590-B666-191433C7499E.jpeg



E09958C4-E16A-4DA4-9822-902EF93611ED.jpeg
Za tę wiadomość podziękował(a): kuhara, Nimfa, ewakatarzyna, Bobka


Zielone okna z estimeble.pl

Skrzynia na ogórki, czy jest możliwość, ze coś wyrośnie 19 Maj 2022 10:33 #803333

  • kuhara
  • kuhara's Avatar
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Posty: 502
  • Otrzymane dziękuję: 1231
Skoro planujesz po sznurku do góry, to bym wsadził z 10 sztuk w jednym rzędzie. A skoro skrzynię wypełniasz gotową ziemią do warzyw (przy zakupie uważaj na termin ważności), to niczym nie nawoź, tylko posadź i niech rosną a ty w tym czasie czytaj spokojnie to forum i dowiedz się czym nawozić i w jakiej ilości.
Wizja ma sens, zgarniesz i to się zdziwisz ile będzie słoików i jakie będą smaczne i mocno pachnące takie zerwane rano prosto z krzaka.