TEMAT: Wysiew kaktusów

Wysiew kaktusów 21 Cze 2020 13:28 #716005

Witam wszystkich,jestem tu pierwszy raz i proszę o wyrozumiałość,Mam pytanie kupiłem około 60 szt. nasionek kaktusa różnego gatunku na ebay,w związku z tym mam parę pytań bo jestem zielony w uprawie roślin.
Ponieważ niektóre nasionka są mniejsze od ziarenka maku chciałbym się dowiedzieć jak je posadzić:

- po jednym ziarenku czy grupami po np.3 lub 4
-jak podlewać czy tylko zraszać i ile razy w ciągu tygodnia
-mam do dyspozycji kamyczki i ziemie pod kaktusy kupioną w sklepie
- miejsce na parapecie czy nie będzie słońca zbyt wiele i ma być pod przykryciem

przepraszm za tyle tych pytań ale jestem początkujący ale od czegoś trzeba zacząć.
Na zdjęciu widać jakie są gatunki kaktusa ,jednak mogą się różnić z otrzymanymi.
Dziękuję bardzo za pomoc
Załączniki:


Zielone okna z estimeble.pl

Wysiew kaktusów 21 Cze 2020 14:07 #716011

  • Hiacynta
  • Hiacynta's Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • gg 9117859
  • Posty: 14123
  • Otrzymane dziękuję: 10442
Kaktusy najlepiej sadzić i wysiewać w mieszance ziemi do kaktusów ze żwirkiem, aby ziemia była przewiewna, nie zbijała się.
Drobne nasiona kaktusów najlepiej myślę wysiewać metodą mojej babci, która do każdej nasiennej drobnicy dodawała drobniutki piasek, wtedy wysiewała warzywka w rządkach, a siewki nie były zbyt gęste :)

Drobnych nasion glebą się nie przykrywa, trochę tylko trzeba ziemię przegrabić po wysiewie, np. widelcem.

Schody zaczynają się przy kiełkowaniu. Nasiona kaktusów są kapryśne, jedne kiełkują szybko, inne dłużej, ale zawsze siewki są porażane przez rozmaite choroby grzybowe.

U mnie najlepiej sprawdził się wyparzony słoik wecka, wyparzona ziemia, słoik zamknięty, wieko przytrzaśnięte sprężynką. I jak najrzadziej zaglądać :) Podlewanie wyłącznie przy pomocy spryskiwacza, aby nie uszkodzić delikatnych siewek.