TEMAT: Stawy kąpielowe

Stawy kąpielowe 13 Paź 2014 17:52 #305508

  • Kowalska
  • Kowalska's Avatar
  • Offline
  • Fresh Boarder
  • Posty: 19
  • Otrzymane dziękuję: 3
Czy ktoś z was zakładał stawy kąpielowe? U nas coraz popularniejsze. W przyszłości myślę o założeniu, ale praktycznie nie znam się na tym, większość literatury jest w języku niemieckim, więc nie mogę skorzystać. Proszę o jakieś praktyczne wskazówki:)


Zielone okna z estimeble.pl

Stawy kąpielowe 13 Paź 2014 18:27 #305518

  • olibabka
  • olibabka's Avatar
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Więc w takiej ciszy ukryty ja - ja liść
  • Posty: 4286
  • Otrzymane dziękuję: 2960
My próbowaliśmy, ale to okazało się ponad nasze siły :( Rośliny w wodzie rosną w zastraszającym tempie... bez chloru nie dasz sobie rady z glonami. Jak pamiętam, to aby mieć kilka metrów kwadratowych czystej wody musisz wokół mieć wielokrotnie większą strefę roślin filtrujących, 3-5 razy większy obszar...Woda, która krąży w celu oczyszczania, szybciej paruje, trzeba ją uzupełniać...
pozdrawiam serdecznie, Marysia :)

[...]kielich światła nachylony wśród roślin
Odsłania w każdej z nich jakieś przedtem nie znane dno[...]

Stawy kąpielowe 14 Paź 2014 11:30 #305755

  • kania
  • kania's Avatar
  • Offline
  • Junior Boarder
  • Posty: 20
czytałam gdzieś, że rozwiązaniem może być wprowadzanie dodatkowych filtrów, które wspomagają filtrację roślin. wszystko zależy od tego jak duży ogród i jakimi środkami dysponujemy. Mi się pomysł stawu z dużą strefą regeneracyjną bardzo podoba, ale do tego wiadomo trzeba duża działkę.

Stawy kąpielowe 17 Lut 2015 23:28 #341360

  • Eco
  • Eco's Avatar
  • Offline
  • Fresh Boarder
  • Posty: 2