TEMAT: Trzystopniowy mur oporowy - pomysły na obsadzenie

Trzystopniowy mur oporowy - pomysły na obsadzenie 13 Maj 2018 16:51 #605983

Witam. Podczas budowy domu, powstała mi duża różnica terenu między planowanym "wejściem" do domu, a poziomem garażu. Związku z czym postanowiłem wybudować suchy mur oporowy. Z racji na to, że różnica sięga prawie 2m, wybudowałem trzypoziomowy mur oporowy. :idea2: I teraz pojawiło się najważniejsze pytanie, na które sam nie potrafię sobie odpowiedzieć, ponieważ jestem totalnie zielony jeśli chodzi o ogrodnictwo. Jak zagospodarować przestrzeń, która powstałą między "poziomami". Ogólne założenia są takie, aby ów murek "kwitnął" cały rok, albo przynajmniej jak najdłużej to jest możliwe. Do zagospodarowania są 3 "półki" o długości ok. 3,5-4m (nie pamiętam dokładnie) i szerokości 70cm. Każda z części muru ma również ok. 70cm wysokości (wymiary naniesione na zdjęciu). Cały czas rozważam wysypanie "półek" kamienną korą, aby nie pozwolić im zarosnąć trawą albo jeszcze gorzej - chwastami. Zanim to zrobię chciałbym posadzić na każdym poziomie jakieś rośliny (krzewy????), które maksymalną wysokość osiągają do 50cm (poziom 1 i 2), na poziomie 3 mogą być troszkę wyższe. Do tego od strony frontu (patrząc jak na zdjęciu), chciałbym aby każda z półek była wyścielona "dywanami" kwiatów w różnych kolorach. Rozmyślałem nad kwiatami płożącymi, lecz wydaje mi się, iż kamienna kora, może im uniemożliwiać rozrost (chyba że się mylę?). Problem ten również jest do rozwiązania, ponieważ mógłbym zasadzić kwiaty np w długich leżących pniach drzewa, lub różnego rodzaju naczyniach ceramicznych, ale w tej kwestii potrzebuję właśnie opinii osób bardziej doświadczonych - czyli waszej. :) Jeśli chodzi o "warunki techniczne" w jakich znajduje się mur to: podłoże jest to ciężka gleba, słabo przepuszczalna (jeśli trzeba, to może zostać wymieniona na takiej głębokości jak będzie potrzebna - o ile to ma w ogóle sens?), miejsce mocno nasłonecznione - obecnie od godziny 12 d