TEMAT: GLICYNIA CHIŃSKA

GLICYNIA CHIŃSKA 26 Mar 2013 11:59 #138538

  • żania
  • żania's Avatar
  • Offline
  • Fresh Boarder
  • Posty: 8
  • Otrzymane dziękuję: 2
Witam,jestem nowa w dwojaki sposób tzn nowa na forum i nowa w dziedzinie uprawy roślin... :unsure:
Mam problem z glicynią...W zeszlym roku zasadziłam dwa nasiona i wyrosły z nich dwie roślinki.. :bravo: Niestety kiedy osiągnęły ok 15cm zaczęly im obsychać od końca listki aż opadły zupełnie...teraz sterczą dwa kikuty i zupełnie nic się z nimi nie dzieje. :( .. Może ktoś coś doradzi?? dodam jeszcze że na ziemi pojawił się biały nalot...


Zielone okna z estimeble.pl

GLICYNIA CHIŃSKA 26 Mar 2013 12:04 #138539

  • Hiacynta
  • Hiacynta's Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • gg 9117859
  • Posty: 14123
  • Otrzymane dziękuję: 10442
To jeszcze dopowiedz nam, w jakich warunkach te rośliny rosną, jaka ziemia?

GLICYNIA CHIŃSKA 26 Mar 2013 12:11 #138541

  • żania
  • żania's Avatar
  • Offline
  • Fresh Boarder
  • Posty: 8
  • Otrzymane dziękuję: 2
zwykła ziemia uniwersalna do roślin doniczkowych..nawoziłam ją także florovitem .byłam też w sklepie ogrodniczym ale nie bardzo mi pomogli,ktoś zasugerował jedynie aby przesadzić roślinę do ziemi o odczynie kwaśnym...ale się boję........stoi na wschodnim parapecie
Ostatnio zmieniany: 26 Mar 2013 12:30 przez żania.

GLICYNIA CHIŃSKA 26 Mar 2013 14:10 #138572

  • Hiacynta
  • Hiacynta's Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • gg 9117859
  • Posty: 14123
  • Otrzymane dziękuję: 10442
Biały nalot na ziemi doniczkowej świadczy o tym, ze ziemia jest zbyt mocno zbita i zbyt mokra.
Nie bardzo wiem, kiedy wysiewałaś wisterię, jeśli jesienią, to kiepsko, bo siewki miały za mało światła. Myślę też, ze mają zbyt wysoką temperaturę w stosunku do ilości światła.
Wisteria to pnącze rosnące na zewnątrz, na zimę wchodzi w stan spoczynku, chcąc zrobić z niej np. bonsai, trzeba trochę naśladować cykl przyrodniczy.