TEMAT: Sposób na zarazę ziemniaka i stonkę ziemniaczaną

Sposób na zarazę ziemniaka i stonkę ziemniaczaną 22 Cze 2012 19:08 #49548

  • AB
  • AB's Avatar
  • Offline
  • Gold Boarder
  • Posty: 277
  • Otrzymane dziękuję: 94
Witam,

może ktoś mógłby się podzielić sprawdzonymi systemami oprysku ziemniaków przeciwko zarazie ziemniaka i stonce ziemniaczanej. Byłbym wdzięczny za propozycję środków i ew. planu oprysku. Może oprysk przeciwko stonce i zarazie ziemniaka można wykonać jednocześnie? Z uwagi na podmokłość terenu, ziemniaki były sadzone późno, bo na początku maja, ale na razie rosną dobrze; interesowały się nimi jakieś dzikie zwierzęta, ale strachy pomogły.

Pozdrawiam


Zielone okna z estimeble.pl

Odp: Sposób na zarazę ziemniaka i stonkę ziemniaczaną 22 Cze 2012 19:37 #49554

  • Hiacynta
  • Hiacynta's Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • gg 9117859
  • Posty: 14123
  • Otrzymane dziękuję: 10442
Na zarazie ziemniaczanej nie znam się, w sprawach stonkowych jestem ekspert, :funnyface: :happy-old: bo w czasach mojej młodości Amerykanie zrzucali duże jej ilości nad naszymi ziemniaczkami :funnyface:

Opryski wykonuje się, gdy pojawiają się wczesne stadia larwalne.
Poznański Instytut Ochrony Roślin rekomenduje środek biologiczny oparty na toksynie bakterii, która atakuje system trawienny owada. W uprawach ekologicznych przeciwko stonce powinno się stosować Novodor SC. Środek ten zawiera specjalny szczep bakterii Bacillus, który jest śmiertelny dla stonki.
Ostatnio zmieniany: 22 Cze 2012 19:39 przez Hiacynta.

Odp: Sposób na zarazę ziemniaka i stonkę ziemniaczaną 26 Cze 2012 18:28 #50495

  • AB
  • AB's Avatar
  • Offline
  • Gold Boarder
  • Posty: 277
  • Otrzymane dziękuję: 94
Dzięki za podpowiedź, tylko gdzie można kupić ten Novodor. Przeczesałem internet i na razie nie znalazłem sprzedających.

Odp: Sposób na zarazę ziemniaka i stonkę ziemniaczaną 26 Cze 2012 21:05 #50533

  • Hiacynta
  • Hiacynta's Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • gg 9117859