TEMAT: Ogródki przy szkole i nie tylko

Ogródki przy szkole i nie tylko 15 Sie 2013 20:57 #186280

  • akl
  • akl's Avatar
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Posty: 406
  • Otrzymane dziękuję: 279
Kto pamięta, że kiedyś przy szkole, na potrzeby lekcji biologii, były ogródki uczniowskie ? U mnie był. Po kilka grządek dla każdej klasy. Robiliśmy na nich "doświadczenia" lub po prostu sialiśmy coś wiosną, co potem latem marniało niepodlewane.
Chodzi o przyszkolne ogródki, na których dzieci mogłyby prowadzić uprawę, a jednocześnie nabywać szacunku do tej pracy i do żywności. :flower: Pomysł nienowy, ale chyba wart przypomnienia. Zdaje sobie sprawę, że obecnie jest to trudniejsze niż kiedyś.

Nie jestem nauczycielką, choć krótko byłam (nie biologii). Nie mam też dzieci w wieku szkolnym (obecnie na studiach, ale w żadnej z jej szkół nie było grządek).

Chciałaby, żeby ten wątek był miejscem, w którym zainteresowani dzieliliby się informacjami o problemach, radami jak je pokonywać, jakie prowadzić prace, żeby to miało sens. O ile on w ogóle jest.

Dajmy naszym dzieciom szansę poznawania smaków różnych marchwi, porównywania różnych szczypiorków i sałat. Różnych odmian astrów... wyhodowanych od nasionka. :teach:

Na początek coś co podejrzałam w czasie wakacji:
- "słomiane" grządki (bale słomy stanowią obrzeża, wewnątrz wypełnione ziemią;zapewnie potem ta słoma się przekompostuje i tak ogród trwa):
-
P7270367.JPG


P7270369.JPG


ziołowe (przykład z Francji)
P7270412.JPG


P7290539.JPG


P7300622.JPG


(i Polski)

P1010006.JPG


P1010003.JPG
Pozdrawiam serdecznie, Anna
Ostatnio zmieniany: 16 Sie 2013 09:45 przez akl.
Za tę wiadomość podziękował(a): dala, rispetto, Amlos


Zielone okna z estimeble.pl

Ogródki przy szkole i nie tylko 14 Wrz 2013 10:40 #192396

  • akl
  • akl's Avatar
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Posty: 406
  • Otrzymane dziękuję: 279