TEMAT: Mucuna bennettii - w pomieszczeniu...?

Mucuna bennettii - w pomieszczeniu...? 26 Kwi 2021 14:47 #759349

  • MagicXeon
  • MagicXeon's Avatar
  • Offline
  • Fresh Boarder
  • Posty: 2
  • Otrzymane dziękuję: 1
Witam bardzo serdecznie Wszystkich Forumowiczów :)

To mój pierwszy wpis na tym Forum i forum o takiej tematy en général. Dotychczas nie interesowałem się roślinami w ogóle; raz na kwartał podlewałem co najwyżej jakiegoś samotnego kaktusa.
Aktualnie sytuacja się zmienia, ponieważ na początku przyszłego roku przeniosę się do nowego mieszkania. Mój gabinet "wychodzi" przez francuskie okna na loggię o 1.4 m szerokości. Ponieważ kupiłem "stan deweloperski w budowie" trudno mi na ten moment ocenić, na ile będzie ono naświetlone (10 piętro, okna i loggia wychodzą na wschód). Ponieważ lubię nietypowe rozwiązania, marzy mi się sufit pokryty kwiatami pnącymi się po żyłkach (?). Nie znam się, jak już wspomniałem wcześniej, na kwiatach w ogóle, ale buszując po sieci natrafiłem na zdjęcia mucuna benettii. Polska nazwa brzmi chyba "czerwone ognie", chyba, że to już przejaw kreatywności jednej z firm sprzedających nasiona tej rośliny.
Abstrahując od faktu, że nie jestem pewien, czy ten wpis publikuję we właściwym subforum, zwerbalizuję teraz dwa pytania:
1) czy ktoś z Was ma doświadczenie z tą rośliną i może się wypowiedzieć, czy próba jej wychodowania (z nasion :)) w opisanym pomieszczeniu ma szansę na sukces?
2) Czy istnieją już gotowe rozwiązania/konstrukcje do stworzenia "szkieletu" na suficie, po którym rośliny potem będą się pnąć (w moim przypadku, po poziomej pod sufitem ;))?

Z góry dziękuję za pomoc,
Kuba
Ostatnio zmieniany: 26 Kwi 2021 14:48 przez MagicXeon.
Za tę wiadomość podziękował(a): Babcia Ala


Zielone okna z estimeble.pl

Mucuna bennettii - w pomieszczeniu...? 26 Kwi 2021 15:18 #759354

  • Mandorla
  • Mandorla's Avatar
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • ogród w 6b, serce w 7a
  • Posty: 2632
  • Otrzymane dziękuję: 7740