TEMAT: cebule po przekwitnięciu

cebule po przekwitnięciu 02 Cze 2013 00:51 #163908

  • marynia
  • marynia's Avatar
  • Offline
  • Junior Boarder
  • Posty: 24
  • Otrzymane dziękuję: 5
Nie mam jeszcze doświadczenia i nie bardzo wiem, co mam zrobić z przekwitłymi cebulami. W moim ogrodzie rosna narcyzy, czosnki, hiacynty. Poza czosnkami wszystko już przekwitło, kwiatostany usunełam, ale liście brzydko wygladają, są w wyeksponowanym miejscu i chętnie bym je wykopała, albo przeniosła w inne miejsce. Co powinnam z nimi zrobić?


Zielone okna z estimeble.pl

cebule po przekwitnięciu 03 Cze 2013 00:42 #164320

  • dawidbanan
  • dawidbanan's Avatar
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Posty: 803
  • Otrzymane dziękuję: 387
Gdy liście całkowicie zaschną, cebule należy wykopać, oczyścić i posadzić do gruntu jesienią.

Czyli tak:

1.Liście uschły - wykopujemy cebule (czerwiec/lipiec).
2.Cebule osuszamy, oczyszczamy z ziemi, ale pozostawiamy na nich łuski ochronne.
3.Cebule przechowujemy w suchym miejscu, stale oglądając, czy jakieś nie gniją. Jeśli pojawiają się takie - wyrzucamy je.
4.Jesienią wysadzamy nasze cebule do gruntu (na trzykrotną wysokość cebuli).


Narcyzy sadzi się już od sierpnia, a hiacynty we wrześniu.

Dzięki corocznemu wykopywaniu cebul, rośliny mają większe kwiaty, obficiej kwitną, nie zanikają i nie chorują.
Gdy sadzimy jesienią pojedynczą cebulę, to w przyszłym roku roślina wykształci wokół tej jednej cebuli kilka małych cebulek przybyszowych, które gdy nie zostaną szybko oddzielone, to rosnąc w "ścisku" kwiaty będą małe, lub nie będzie ich wcale. Dlatego zaleca się coroczne wykopywanie cebul i oddzielanie od nich cebulek przybyszowych, które można posadzić i po 2-3 latach pojawią się na nich kwiaty.
Ostatnio zmieniany: 03 Cze 2013 00:53 przez dawidbanan.
Za tę wiadomość podziękował(a): Joane, Ogrodnicza Obsesja

cebule po przekwitnięciu 05 Cze 2013 09:34 #165281

  • marynia
  • marynia's Avatar
  • Offline
  • Junior Boarder
  • Posty: 24