TEMAT: odzielanie rabaty od trawnika

odzielanie rabaty od trawnika 08 Wrz 2014 14:06 #297573

  • marylka55
  • marylka55's Avatar
  • Offline
  • Fresh Boarder
  • Posty: 6
  • Otrzymane dziękuję: 2
Witam, jeśli temat jest w złym miejscu to z góry przepraszam. Jak już wspomniałam w swoim pierwszym temacie jestem początkująca i jeszcze nie do końca się orientuję ;)

Chciałabym uzyskać takie nietypowe kształty rabat jak na zdjęciu poniżej.

obrazek.jpg


Gdzieś na forum znalazłam informację, że istnieją do tego specjalne obrzeża trawnikowe. W moim najbliższym sklepie ogrodowym mają obrzeża geoproduct o prostym kształcie. Czy wobec tego mogę je wyginać i nadać im taki kształt jaki mi się podoba czy istnieją specjalnie do tego wygięte już obrzeża? Przepraszam za głupie pytanie ale na prawdę nie wiem jak to jest :unsure:
Ostatnio zmieniany: 08 Wrz 2014 21:34 przez . Powód: powiększono fotkę


Zielone okna z estimeble.pl

odzielanie rabaty od trawnika 08 Wrz 2014 15:23 #297587

  • Hiacynta
  • Hiacynta's Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • gg 9117859
  • Posty: 14123
  • Otrzymane dziękuję: 10439
Obrzeża rabat to naprawdę rozległy problem :)
Te, o których piszesz można kształtować podczas montażu, wyginając w odpowiedni sposób. Obrzeża można robić też z kostki kamiennej, cegieł, kostki brukowej lub innych materiałów tego typu. W tej roli mogą też wystąpić drewniane rollbordery, ale między drewnianymi palikami korzenie traw swobodnie przerastają, więc raczej bym nie polecała :)

Podpatrzyłam też w jakimś ogrodzie obrzeża robione łopatą i stosuję do tej pory :) Po prostu wbija się w ziemię łopatę, wybiera nadwyżkę darni. Potem kształtuje się niewielki rowek oddalając uchwyt łopaty od siebie i przybliżając, podczas gdy łopata jest cały czas w ziemi.

Trawa trzyma się w ten sposób w ryzach cały rok, wiosną poprawiam tylko krawędzie łopatą.

odzielanie rabaty od trawnika 08 Wrz 2014 18:16 #297622

  • goni@k
  • goni@k's Avatar
  • Offline
  • Gold Boarder