TEMAT: Opuchlaki, pędraki, drutowce - rozpoznawanie, zwalczanie

Opuchlaki, pędraki, drutowce - rozpoznawanie, zwalczanie 12 Kwi 2020 12:54 #703727

Dzień dobry,mam problem z tymi cudami :hammer:Larwy opuchlaka od stycznia żrą mi żurawki, a te cieńkie białe robią mi "wypalone"-to drutowce? plamy na trawniku. Działałam z pyrinexem, potem z wrotyczem. Towarzystwo niewzruszone. Postanowìłam kupić nicenie.Mam lance doglebową i moje pytanie brzmi czy dobrym pomysłem jest wypuścić nicenie właśnie ładną do gleby czy lepiej polać konewką. Macie może sprawdzone miejsce gdzie kupię ni cenie?
Snapchat-1448670222.jpg
Ostatnio zmieniany: 13 Kwi 2020 09:48 przez Emalia112.


Zielone okna z estimeble.pl

Opuchlaki, pędraki, drutowce - rozpoznawanie, zwalczanie 12 Kwi 2020 13:06 #703731

  • Hiacynta
  • Hiacynta's Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • gg 9117859
  • Posty: 14123
  • Otrzymane dziękuję: 10442
Nie mam doświadczenia z nicieniami. Drutowce na swojej działce tępię podrzucając im plasterki ziemniaka częściowo wkopanego w ziemię. Po tygodniu te plasterki z żerującymi drutowcami utylizuję. Larwy opuchlaków z kolei pojawiają się u mnie w kompostowniku, gdy przesiewam kompost, robię rzut larwą na dróżkę, a po minucie pojawiają się skrzydlate żarłoki na obiad :)
Za tę wiadomość podziękował(a): Ninabalerina

Opuchlaki, pędraki, drutowce - rozpoznawanie, zwalczanie 12 Kwi 2020 17:00 #703761

Dzięki bardzo za pomysł z ziemniakiem. Już ja im zrobię wielkanocną kolację ;) A czy możesz mi jeszcze podpowiedzieć jakich roślin nie lubią opuchlaki? Jest coś takiego? Jestem skłonna posadzić chyba prawie wszystko, żeby uciekały.
Ostatnio zmieniany: 12 Kwi 2020 17:28 przez Ninabalerina.

Opuchlaki, pędraki, drutowce - rozpoznawanie, zwalczanie 12 Kwi 2020 21:57 #703814

  • Hiacynta
  • Hiacynta's Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • gg 9117859
  • Posty: 14123
  • Otrzymane dziękuję: 10442