TEMAT: Mój ogród, problemy...

Mój ogród, problemy... 17 Mar 2013 21:47 #135618

  • jonka6
  • jonka6's Avatar
  • Offline
  • Fresh Boarder
  • Posty: 5
Hejka, jestem tu nowa dodam że zielona w tematyce ogrodowej, wiem tylko co mi sie podoba co bym chciała ale jak to się ma do rzeczywistości czyli co z czym mogę połączyć itd to jakis kosmos.
Zakładam ten temat bo bardzo proszę Was o pomoc.
Moim najwiekszym problemem jest ziemia w ogrodku ;( sama glina, na mała część ogrodu wysypaliśmy czarnoziem i myślałam że jak na wiosne bedzię trawa to będzie ok, ale miałam juz okazje zobaczyć że to nic nie da bo robi mi sie bajoro , pomyślałam o kratkach takich jak sie daje pod trawę ale wydaje mi sie ze to też do końca nie zda egzaminu, macie może jakiś pomysł?
To jeden z moim problemów i w sumie najważniejszy na chwile obecną, gdyż za chwile heheh zrobi się ciepło i chciałabym już coś działać.
Do tego jak oglądałam Wasze ogrody to normalnie zazdroszczę i chce mieć swoj ;)


Zielone okna z estimeble.pl

Mój ogród, problemy... 17 Mar 2013 22:29 #135631

  • Hiacynta
  • Hiacynta's Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • gg 9117859
  • Posty: 14123
  • Otrzymane dziękuję: 10439
Chyba trochę się pospieszyliście z wysiewem trawy. Gleba gliniasta jest zwięzła i nieprzepuszczalna, dlatego po większych opadach woda stoi na jej powierzchni, nie wsiąka. Czarnoziemu musiałby być bardzo gruba warstwa, aby pomieścić cały opad.

Należało najpierw grubą warstwę gliny rozluźnić piaskiem i torfem, wtedy warunki glebowe poprawiłyby się. Teraz pozostaje tylko ratować sytuację i zrobić na tym trawniku kilkanaście (a jak będzie za mało, to więcej) odwiertów w glinie, wypełnić je gruboziarnistym żwirem. Wtedy woda będzie miała gdzie spływać.

Mój ogród, problemy... 17 Mar 2013 22:29 #135632

  • TOMEX
  • TOMEX's Avatar
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Posty: 1239
  • Otrzymane dziękuję: 505