TEMAT: Domek na prerii

Domek na prerii 20 Sty 2015 17:46 #331243

  • planta
  • planta's Avatar
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Howdy!
  • Posty: 4807
  • Otrzymane dziękuję: 3948
Witam po dluzszej nieobecnosci z powodu chorob i klesk zywiolowych :devil1:

Wczoraj byla piekna i ciepla pogoda, w granicach 20 stopni C, wiec moje dziecko, w ramach przerwy od szkoly (swieto Martina Luthera Kinga) spedzilo dzien na podworku. Zaczela od spowodowania ataku serca u matki.
Dziecko- Mamo, a ten fioletowy (permanentny) mazak bedzie dobry?
Ja-A co chcesz pomalowac?
Dziecko-a bo chce namalowac na scianie murka (tego w pocie czola przeze mnei budowanego)dla mojego kotka "Odpoczywaj w pokoju"...
ja-wrzask
Kurtyna

Dziecko zostalo kilka dni temu zabrane do dentysty na wizyte komtrolna. Trzeba ja bylo zabrac ze szkoly. Dziecko wolalo sie upewnic, ze tato wie, gdzie jej szukac. Tato stwierdzil, ze nie musi szukac, bo dyrektor wywola je przez glosniki. Dziecko "a, to dyrektor bedzie mowil moje imie do mikroskopu!!! "
Okazalo sie ze za dolnymi jedynkami wyrznal sie juz staly i trzeba bylo te mleczaki wyrwac. Tradycja w USa jest wrozka zebuszka, ktora przychodzi po takie zabki, schowane pod poduszka. W zamian zostawia pieniadze. Nasze dziecko po wsadzeniu mleczakow w specjalnym pojemniczku w ksztalcie zabka, ktory dostala od dentysty, sprawdzala co 15 minut czy wrozka juz byla. My z mezem zaczelismy dostawac rozstroju nerwowego, no bo jak zamienic zeby na pienaidze, jak sep czuwa? W koncu ja zajelam dziecko czytanka, a do lozka zakradl sie maz.
Po czytance mala poleciala sprawdzic. Dostala 6 dolarow! i byla bardzo niezadowolona, ze wrozka zebow nie zostawila, bo jak dziecko sie przyznalo, miala zamiar podkladac je tam co noc i sie wzbogacic... :rotfl1:

Wracajac do wczorajszego dnia, nasze dziecko zaczelo sie zaprzyjazniac z chlopcami sasiadow, ktorzy obiecali jej pokazac swoje motory krossowe w akcji. Moje dziecko nie w ciemie bite, przygotowalo sie na dluzszy spektakl...i przynioslo sobie krzeselko, ktore ustawila przy ogrodzeniu :jeez:


DSCN6902.jpg


DSCN6903.jpg


DSCN6905.jpg


A my moglismy spokojnie popracowac.
Np nad tworczym wykorzystaniem zderzaka samochodu do naciagneicia siatki ogrodzeniowej :woohoo: :rotfl1:


WP_20150119_16_22_43_Pro.jpg


WP_20150119_16_23_08_Pro.jpg


WP_20150119_16_23_30_Pro.jpg


Niestety maz na koncu zapomnial, jak sie ten bloczek do napinania luzuje i musial to zrobic od strony zderzaka.

WP_20150119_16_23_59_Pro.jpg


Zabetonowalam dwa kolejne slupki pod ogrodzenie z metalowych paneli, ktore bedzie tworzylo wybieg wokol stajni. Tak, zeby nie musiec lapac Babe codziennie na pastwisku.

DSCN6908.jpg


Panele sa 3 metrowej dlugosci, poltorejmetrowej wysokosci, ze spawanej stali. Kosztuja ok 100$ za element.

DSCN6907.jpg
Domek na prerii - 2017
Domek na prerii - 2015-16
Domek na prerii cz. 1
Podroz do....New Carolina
[url=http://forumogrodniczeoaza.pl/index.php/forum/13-podroze-male-i-duze/162
Temat został zablokowany.
Za tę wiadomość podziękował(a): e-genia, Jo37, Bart78, hanya


Domek na prerii 20 Sty 2015 18:04 #331257

  • planta
  • planta's Avatar
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Howdy!
  • Posty: 4807
  • Otrzymane dziękuję: 3948
Ewo-na szczescie nic sie nie stalo. Nasze towarzystwo ubezpieczeniowe zalatwi wszystko. :jeez: Pozdrow, prosze, Ige ode mnie!

A ja zaczelam, jak wspomnialam, pracowac nad scianami. Od dolu wg ksiazek, powinna byc czesc, ktora konie kopiac, nie uszkodza zbytnio, tzw kick board. Powinno mierzyc minimum 1,2 m wysokosci i w dolenj czesci byc impregnowane od wilgoci (mocz) (to te zielonkawe deski). Zalecane jest drewno dwucalowej grubosci. Przy gruncie dodam metalowy pasek, zeby uchnic brzeg desek.

DSCN6911.jpg


Sciany sa izolowane za pomoca welny mineralnej, a potem membrany, ktora nie przepuszca wilgoci:

WP_20150117_16_46_39_Pro.jpg


WP_20150119_10_13_38_Pro.jpg


A nad kickboard dodalam plyte OSB polcalowej grubosci:

DSCN6910.jpg


Ten akurat model ma na wierzchniej stronie warstwe folii aluminiowej, ktora odbija cieplo. Jako ze u nas wiekszym problemem jest wysoka temperatura przez wiekszosc roku, strona odbijajaca cieplo skierowana jest na zewnatrz.W rogach tez pojda metalowe listwy.

DSCN6906.jpg


DSCN6909.jpg


Mam prawie skonczone dwie sciany. Po blisko siedmiu godzinach na drabinei stwierdzilam, ze w sumie swieta sa od lezenia brzuchem do gory.
I jedzenia popkornu...

WP_20150113_18_06_29_Pro.jpg


Tyle , ze poduszka czasem moze nam ten popkorn odebrac od ust.. :wink4:

WP_20150113_18_06_42_Pro.jpg
Domek na prerii - 2017
Domek na prerii - 2015-16
Domek na prerii cz. 1
Podroz do....New Carolina
[url=http://forumogrodniczeoaza.pl/index.php/forum/13-podroze-male-i-duze/162
Temat został zablokowany.
Za tę wiadomość podziękował(a): e-genia, Jo37, chester633, Nemo, hanya

Domek na prerii 23 Sty 2015 17:19 #332569

  • planta
  • planta's Avatar
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Howdy!
  • Posty: 4807
  • Otrzymane dziękuję: 3948
A u nas od dwoch dni prawdziwa zima. Zaczelo padac w nocy z srody na czwartek..

DSCN6913.jpg


a rano wygladalo juz tak..

DSCN6918.jpg


DSCN6917.jpg


DSCN6916.jpg


DSCN6919.jpg


Psice nei wiedzialy co z tym wszystkim zrobic. Wystawialy lby przez odsniezone psie drzwi i zaraz cofaly, bo przeciez ziiiimno! I Bialo! I gryzie w lapy! Ogladaly sie na nas i popiskiwaly "wezcie ludzie zrobcie cos, bo nie da sie wyjsc!".
W koncu wyszly na krotko, bo juz nie mogly dluzej trzymac skrzyzowanych lap..


DSCN6920.jpg


DSCN6921.jpg


Dzis jest -5C, i sloneczko dalej po oczach. Snieg powinien zejsc w ciagu nastepnych kilku dni (na wtorek zapowiadaja +19C!!) ale na razie moge nacieszyc sie widokami...


DSCN6924.jpg



DSCN6925.jpg


DSCN6926.jpg



DSCN6927.jpg


DSCN6928.jpg


DSCN6929.jpg


DSCN6930.jpg
Domek na prerii - 2017
Domek na prerii - 2015-16
Domek na prerii cz. 1
Podroz do....New Carolina
[url=http://forumogrodniczeoaza.pl/index.php/forum/13-podroze-male-i-duze/162
Temat został zablokowany.
Za tę wiadomość podziękował(a): e-genia, Jo37, chester633, Bart78

Domek na prerii 23 Sty 2015 17:30 #332578

  • hanya
  • hanya's Avatar
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Posty: 4320
  • Otrzymane dziękuję: 3524
To chyba jakieś żarty :woohoo: Zima ma być u nas, chyba kierunki jej się pomyliły :hammer:
Stajnia prezentuje się świetnie, ile jeszcze zejdzie do końca prac? Czy Twoje psice nie lubią śniegu, czy go nie znają?
Serdecznie pozdrawiam i zapraszam do Ogrodu wśród starych sosen

Hanka
Ostatnio zmieniany: 23 Sty 2015 17:30 przez hanya.
Temat został zablokowany.

Domek na prerii 23 Sty 2015 17:32 #332583

  • planta
  • planta's Avatar
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Howdy!
  • Posty: 4807
  • Otrzymane dziękuję: 3948
DSCN6931.jpg


DSCN6932.jpg


DSCN6933.jpg


DSCN6935.jpg


DSCN6936.jpg


DSCN6937.jpg


DSCN6938.jpg


DSCN6939.jpg


DSCN6940.jpg


DSCN6943.jpg


DSCN6944.jpg


DSCN6946.jpg


DSCN6948.jpg
Domek na prerii - 2017
Domek na prerii - 2015-16
Domek na prerii cz. 1
Podroz do....New Carolina
[url=http://forumogrodniczeoaza.pl/index.php/forum/13-podroze-male-i-duze/162
Ostatnio zmieniany: 23 Sty 2015 17:42 przez planta.
Temat został zablokowany.
Za tę wiadomość podziękował(a): Jo37, chester633, hanya

Domek na prerii 23 Sty 2015 17:43 #332590

  • piku
  • piku's Avatar
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Posty: 6366
  • Otrzymane dziękuję: 5030
Ależ piękna zima :woohoo: , czemu u nas takiej nie ma? :huh:
pozdrawiam - Wiesia :bye:


"Rośliny są jak ludzie, potrzebują miłości, ale i ludzie są jak rośliny, pozbawieni miłości więdną."
Temat został zablokowany.
Za tę wiadomość podziękował(a): planta

Domek na prerii 23 Sty 2015 17:55 #332602

  • planta
  • planta's Avatar
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Howdy!
  • Posty: 4807
  • Otrzymane dziękuję: 3948
Haniu-co roku zima je zaskakuje :P . Snieg u nas w zimie jst moze przez 2 tygodnie, zliczajac wszystkie opady. Reszte czasu jest po prostu zimno i wierznie/cieplo i wietrznie.

A w tej chwili spia smacznie, przytulone do siebie :lol:
Domek na prerii - 2017
Domek na prerii - 2015-16
Domek na prerii cz. 1
Podroz do....New Carolina
[url=http://forumogrodniczeoaza.pl/index.php/forum/13-podroze-male-i-duze/162
Temat został zablokowany.
Za tę wiadomość podziękował(a): hanya

Domek na prerii 23 Sty 2015 18:17 #332611

  • Cypryda
  • Cypryda's Avatar
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Posty: 739
  • Otrzymane dziękuję: 326
Zima piękna zwłaszcza na zdjęciach. Stajnia super, profesjonalista lepiej by nie zbudował. Jestem w szoku.
Temat został zablokowany.
Za tę wiadomość podziękował(a): planta

Domek na prerii 23 Sty 2015 18:29 #332620

  • planta
  • planta's Avatar
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Howdy!
  • Posty: 4807
  • Otrzymane dziękuję: 3948
Mam nadzieje, ze stajnia bedzie przytulna i solidna, zeby nie poszla z wiatrem. No i nieco trudniejsza do zapalenia sie przy pozarach prerii (stad bedzie blacha na zewnatrz). Zobaczymy
:lol: :silly:
Domek na prerii - 2017
Domek na prerii - 2015-16
Domek na prerii cz. 1
Podroz do....New Carolina
[url=http://forumogrodniczeoaza.pl/index.php/forum/13-podroze-male-i-duze/162
Temat został zablokowany.
Za tę wiadomość podziękował(a): e-genia, Jo37

Domek na prerii 23 Sty 2015 22:57 #332763

  • Bart78
  • Bart78's Avatar
  • Offline
  • Gold Boarder
  • Posty: 312
  • Otrzymane dziękuję: 160
cedry i cyprysy pod śniegiem ;) cudne :)
Temat został zablokowany.
Za tę wiadomość podziękował(a): planta

Domek na prerii 24 Sty 2015 08:55 #332801

  • e-genia
  • e-genia's Avatar
  • Online
  • Platinum Boarder
  • Posty: 3875
  • Otrzymane dziękuję: 2954
Dianko zazdroszczę Ci tej pięknej białej zimy , wiem że długo ne wytrzyma , ale dobre i kilka dni jak poleży ten biały śnieg , u mnie dziś słoneczko zaświeiło i lekki przymrozek , ale bez śniegu .

Kuruj się
Temat został zablokowany.

Domek na prerii 25 Sty 2015 11:55 #333215

  • piotrek_ns
  • piotrek_ns's Avatar
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Posty: 1461
  • Otrzymane dziękuję: 1229
Ale atak zimy :supr3: Widać, że przyszła nagle i z mrozem tyle szadzi na wszystkim :)
I zaraz ma to się stopić? Zima przez dwa tygodnie? U mnie ostatnio też tak krótko trwa "biała zima" ale temperatury zimowe potrafią trwać do końca marca.
Pozdrawiam wszystkich gorąco.

Piotrkowe działkowanie
Skalniak i kamienie
Temat został zablokowany.

Domek na prerii 25 Sty 2015 16:51 #333347

  • planta
  • planta's Avatar
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Howdy!
  • Posty: 4807
  • Otrzymane dziękuję: 3948
Na razie zima trwa, choc w ciagu dnia temperatura skacze do +10C. Snieg topnieje powoli, ale wszystcy, nawet nie zwiazani z farmerstwem siecie sza, ze bedzie troche wilgoci w glebie.
Moje rosliny uznaly ze zaczela sie wiosna :lol:
Picea mariana Edelweiss Weeping

DSCN6963.jpg



Nowe nabytki-japonskie czarne sosny P. thunbergii
Hakuho-nie moglam znalezc opisu w encyklopedii. Wg opisu szkolki, ma byc karlowy i krzaczasty:

DSCN6959.jpg


DSCN6960.jpg


Okinakabu

DSCN6964.jpg


DSCN6965.jpg



Kyokko Yatsubusa

DSCN6966.jpg


DSCN6967.jpg



Moj maz i Gaby wczoraj wieczorem :lol: :silly:
"co sie patrzy, spac mi sie chce"

DSCN6955.jpg


"jak pancio zabral cala poduszke, trzeba go uzyc w zamian"

DSCN6958.jpg
Domek na prerii - 2017
Domek na prerii - 2015-16
Domek na prerii cz. 1
Podroz do....New Carolina
[url=http://forumogrodniczeoaza.pl/index.php/forum/13-podroze-male-i-duze/162
Temat został zablokowany.
Za tę wiadomość podziękował(a): e-genia, Jo37, chester633, Ewogrod, Bart78, hanya

Domek na prerii 25 Sty 2015 19:36 #333464

  • ulakonie
  • ulakonie's Avatar
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Posty: 2741
  • Otrzymane dziękuję: 389
Jakoś nie widać tu niezgody:D:D:D
Temat został zablokowany.

Domek na prerii 26 Sty 2015 11:24 #333720

  • Bart78
  • Bart78's Avatar
  • Offline
  • Gold Boarder
  • Posty: 312
  • Otrzymane dziękuję: 160
Droga Diano
widzę że iglakowe szaleństwo nawet zimą działa :woohoo: i tak trzymać ;)
Temat został zablokowany.

Domek na prerii 26 Sty 2015 20:07 #333868

  • planta
  • planta's Avatar
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Howdy!
  • Posty: 4807
  • Otrzymane dziękuję: 3948
Wczoraj bylam u Babe. Powitala mnie rzeniem i podeszla do bramy-i bardzo to docenilam, bo teksanskie blotko po zejsciu sniegu jest bardzo geste i lepkie, oparte na glinie. Do areny szlysmy od jej pastwiska jak mama ges i gesiatko-ja wybieralam droge zeby choc troche mniej zamoczyc buty, a Babe szla za mna krok w krok, z wlasnej woli, bo skupilam sie raczej na utrzymaniu rownowagi i nie wywinieciu orla, niz prowadzeniu jej jak nalezy :lol: :silly:
No i widac bylo, ze kon sie stesknil. Kiedy poszlam po siodlo, wykonala swoj staly numer i odwiazala sie od barierki, zeby ruszyc w poszukiwaniu panci. i byla zdziwiona, ze pancia sie nie cieszy!
Znalazlam na forum koniarzy rade, zeby na ladna siersc dawac koniowi do pol kubka nasion slonecznika, takich w skorupkach, jakie daje sie ptakom. Niesmialo po jezdzie zaproponowalam je Babe..co za efekt! Babe ma jezor dlugi jak waz, ktorym dokladnie wylizala kazde nasionko z moich rak. I jeszcze wylizala mi rece.. :woohoo: Znaczy, kon lubi slonecznik :wink4:

A dzis mialam drugie podejscie do wymrazania nerwu. Pierwsze-zostalo przelozone z powodu infekcji gardla. A dzis, kiedy juz dostalam cala strzykawke srodka rozluzniajacego i lezalam przygotowana na stole operacyjnym, okazalosiez , e butla gazu do wymrazania jest pusta. Kiedy wymienili ja na pelna...pekl zawor i musieli butle pospiesznie wyciagnac na zewnatrz. Przy okazji (jak juz nieco oprzytomnialam, ze rozumialam co sie do mnie mowi), dowiedzialam sie ze uzywaja d do wymrazania gazu rozweselajacego! Juz sobie wyobrazilam cala zaloge przy operacji w dobrym humorze... :devil1: :rotfl1:

No nic. Nastepne podejscie za tydzien. Do trzech razy sztuka! :wink4:
Domek na prerii - 2017
Domek na prerii - 2015-16
Domek na prerii cz. 1
Podroz do....New Carolina
[url=http://forumogrodniczeoaza.pl/index.php/forum/13-podroze-male-i-duze/162
Temat został zablokowany.
Za tę wiadomość podziękował(a): hanya

Domek na prerii 26 Sty 2015 20:17 #333873

  • hanya
  • hanya's Avatar
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Posty: 4320
  • Otrzymane dziękuję: 3524
W dobrym humorze :devil1: Żeby nie wymrozili pacjentowi czegoś innego, niż zamierzali :woohoo:
Czyli za tydzień, oby wreszcie dobrze poszło :hug:
Kiedy Babe będzie mogła przyjść do domu? Mnóstwo pracy jeszcze Cię czeka przy stajni i ogrodzeniu, a po zabiegu chyba musisz odpoczywać, a nie hulać po drabinie :hug:
Serdecznie pozdrawiam i zapraszam do Ogrodu wśród starych sosen

Hanka
Temat został zablokowany.

Domek na prerii 26 Sty 2015 23:28 #333943

  • planta
  • planta's Avatar
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Howdy!
  • Posty: 4807
  • Otrzymane dziękuję: 3948
Haniu-jakbys byla tak nacpana po uszy jak ja, tez bys sie cieszyla :wink4: :rotfl1: Caly dzien odsypiam te dragi..Zeby jeszce glowa tak nie bolala :pinch:
Co do Babe, na razie mowa jest o marcu, kiedy przyjdzie. To daje mi caly miesiac na dokonczenie, o ile pogoda i zdrowie dopisza. A jak pogoda u Was?
:hug:
Domek na prerii - 2017
Domek na prerii - 2015-16
Domek na prerii cz. 1
Podroz do....New Carolina
[url=http://forumogrodniczeoaza.pl/index.php/forum/13-podroze-male-i-duze/162
Temat został zablokowany.
Za tę wiadomość podziękował(a): hanya

Moderatorzy: Adasiowa, Dorota15
Wygenerowano w 0.333 sekundy
Zasilane przez: Kunena Forum