Obiecałam, to zgodnie z obietnicą wątek zakładam. Dzień dobry wszystkim i witam na wstępie serdecznie.
Jak niektórzy się może orientują, dziś mija równo tydzień, od kiedy mam swoją działkę na ROD - swój własny kawałek zieleni o powierzchni 299m2.
Cieszę się z tego jak dziecko, nie powiem. Tym bardziej, że działka ma dla mnie znaczenie terapeutyczne i wyciszające, pomaga "włożyć w coś ręce" i nie myśleć o problemach - a mam ich trochę, ostatni okres jest dla mnie z pewnych przyczyn szczególnie trudny.
Jestem bardzo świeżym ogrodnikiem, to dopiero mój drugi rok upraw - celuję przede wszystkim w to, co można zjeść, ale kwiatków u mnie też na pewno trochę będzie, choć "drugoplanowo". Będę popełniać błędy, wkurzać się, frustrować - myślę, że norma. Bardzo wiele jeszcze nie umiem, ale mam sporo chęci do nauki. Jeżeli ktoś łatwo się irytuje i nie ma cierpliwości to... myślę, że dla własnego zdrowia lepiej omijać ten wątek.
Przykro mi, jestem laikiem. Albo Laikiem - bo tu trzeba wielkiego "L".
Działkę dostałam za darmo i chyba nigdy nie przestanę tego uważać za swoją osobistą wygraną na loterii, bo w życiu nie byłoby mnie stać, by na działkę wydać te kilkanaście tysięcy - oddał mi ją sąsiad, który już od dłuższego czasu szukał chętnego do przejęcia od niego nieużywanej od lat, leżącej odłogiem działeczki. Starając się o nią, najadłam się sporo nerwów. W ciągu tych kilku miesięcy już z milion razy zdążyłam zwątpić, czy to się uda, bo to się przeciągnęło, to coś się komplikowało, to akurat znajdował się ktoś inny chętny, komu sąsiad kiedyś obiecał... no, zmartwień to mi ta działka przysporzyła sporo, zanim się jeszcze nawet pojawiła. Ale w końcu ten bajzel jest mój - i jest najpiękniejszym bajzlem, jaki w życiu widziałam, bo moim.
Do ogarnięcia jest, lekko mówiąc,
wszystko. Do wymiany ogrodzenie, wszystkie drzwi, do wstawienia okna (które powybijali nie ludzie, tylko... bluszcz