TEMAT: Miniaturka Joasi

Miniaturka Joasi 12 Maj 2014 21:12 #257964

  • jlg
  • jlg's Avatar
  • Offline
  • Expert Boarder
  • Posty: 85
  • Otrzymane dziękuję: 23
Witajcie serdecznie w Miniaturce Joasi

Swoją przygodę z ogrodnictwem zaczęłam w 2009 roku, gdy postanowiłam zagospodarować maleńki skrawek ziemi zlokalizowany przy narożnym szeregowcu. Jak to bywa u początkujących ogrodników - popełniłam masę błędów, gdyż grzebanie w ziemi nigdy wcześniej mnie nie interesowało, do czasu ;) Ogród miał być w początkowym założeniu użytkowo-ozdobny i łatwy w obsłudze. Zaczęłam wertować poradniki, czytać porady w internecie, po jakimś czasie zarejestrowałam się na forum ogrodniczym i sporządziłam szczegółowy plan nasadzeń. Było mi trochę łatwiej, bo z wykształcenia jestem biologiem, ale tylko trochę łatwiej - bo botanika na studiach kojarzyła mi się z wkuwaniem na pamięć łacińskich nazw.

Stan w 2007 roku.





Wiosną 2008 r. oboje z mężem zaczęliśmy się dziwić dlaczego trawa w naszym ogrodzie rośnie dziwnie, tworząc nieregularne połacie zieleni... Pierwsze wbicie szpadla ujawniło, że ekipa budowlana pozostawiła po sobie beton z czyszczenia gruszki, a także okazało się, że mamy pełno gruzu po rozbiorce domu, który był częściowo zlokalizowany na naszej posesji.
Cały ogród został zaorany koparką, a następnie rozpoczęło się mozolne usuwanie "skarbów". Sezon 2008 upłynął na pracach ziemnych, które zakończyły się założeniem trawnika na całej działce.



W 2009 roku rozpoczęły się pierwsze nasadzenia, oczywiście jak to bywa z niedoświadczonym ogrodnikiem, wszystko zostało posadzone za blisko, bez wzięcia pod uwagę docelowych wymiarów roślin. :ouch:





W swoim ogrodzie koniecznie chciałam mieć brzozę i magnolię.





Wkrótce później pojawiły się pierwsze nasadzenia różane. Dodam, że początkowo zarzekałam się, że w moim ogrodzie nie będzie róż, które uważałam za kapryśne i wymagające dużo uwagi (co jak czas pokazał okazało się częściową prawdą).